پراپ شیپینگ چیست2022-01-12
دراپ شیپینگDrop shipping چیست؟و چگونه در ایران می توان، از این روش کسب درآمد کرد؟ مجله زرینپال
هرچند که برندینگ در این مدل دشوار است، اما با برنامهریزی دقیق و بهینهسازی مداوم، میتوان به درآمد پایدار دست یافت و به مرور زمان کسبوکار را گسترش داد. پرتکرارترین سوالی است که شما از ما درباره کار دراپ شیپینگ میپرسید، این است که سود فروشنده در فرایند دراپ شیپ چیست؟ اجازه دهید با ذکر یک مثال این مورد برایتان توضیح دهیم. فرض کنید که شما به عنوان یک خرده فروش، محصولی را به قیمت 2000 تومان به مشتری میفروشید. حالا این محصول را از یک تامین کننده به قیمت 1400 تومان خریداری کرده و 100 تومان هم هزینه ارسال از عمده فروش به مشتری اصلی را پرداخت میکنید. به طور خلاصه میتوان گفت تفاوت قیمتی که بین قیمت عمده یک کالا و قیمت خردهفروشی (هزینهای که مشتری نهایی پرداخت میکند)، سود فروشنده یا دراپ شیپر محسوب میشود.
با پیشرفت تکنولوژی و ظهور اینترنت در دهه ۱۹۹۰، دراپ شیپینگ به یک مدل تجاری محبوب تر تبدیل شد. ازآنجاییکه آنها برای شروع کسبوکار سرمایهگذاری اندکی کردهاند، میتوانند با حاشیه سود ناچیز شروع بهکار کنند. بزرگترین مزیت دراپ شیپینگ این است که امکان راهاندازی یک فروشگاه تجارت الکترونیک بدون نیاز به سرمایهگذاری چندصد میلیونی را دارد. درحالیکه بهطور سنتی، یک خردهفروشی باید مقادیر زیادی از موجودی را انبار کند و این امر مستلزم سرمایهگذاری با مبالغ قابلتوجه است. در روش دراپ شیپینگ، معمولا امکان دسترسی به تعداد دقیق موجودی انبار تامین کنندگان در لحظه وجود ندارد و ممکن است موجودی که دریافت کردهاید دچار تغییر شود. بیشتر مشتریان اینترنتی بهدنبال خرید لوازم خانگی برقی و غیربرقی در فضاهای آنلاین هستند.
اکثر تازه عروسها به دنبال تهیه جهیزیهای مناسب برای زندگی مشترک خود هستند. با توجه به اینکه بسیاری از افراد به دنبال راحتی و صرفهجویی در زمان هستند، ارائه خدمات فروش پوشاک به مشتریان میتواند بسیار جذاب و موفق باشد. از دیگر ایدههای عالی برای کسب و کارهای دراپشیپینگ، فروش و تحویل لوازم تزیینی میباشد. امروزه، بسیاری از افراد به دنبال دکوراسیون منزل به شکلی منحصر به فرد و زیبا هستند. به عواملی مانند تقاضا، رقابت، میزان تمایل مشتریان و هزینه تامین و میزان فروش محصولات دقت کنید تا بهترین محصول یا محصولات را برای این کار پیدا و انتخاب کنید.
اگر به دنبال یک فرصت کسبوکار آنلاین هستید که نیاز به سرمایهگذاری اولیه زیادی نداشته باشد و در عین حال پتانسیل رشد خوبی داشته باشد، دراپ شیپینگ میتواند گزینهای عالی باشد. در ادامه این مطلب، با شما همراه خواهیم بود تا مفهوم دراپ شیپینگ را بیشتر توضیح داده و روشهای موفقیت در این حوزه را برای شما توضیح دهیم. شرکت وب رمز در سال ۱۳۸۱ با موضوع ارائه خدمات وب و فناوری اطلاعات تاسیس شد. یکی از ایدههای عالی برای کسب و کارهای دراپشیپینگ، فروش و تحویل لوازم آرایشی و بهداشتی است. با توجه به اینکه بسیاری از افراد به دنبال راحتی و صرفهجویی در زمان هستند، ارائه این خدمات در خانه میتواند بسیار جذاب و موفق باشد.
لوازم جانبی کامپیوتر و موبایل همواره تقاضای زیادی در بازار دارند و کاربران همیشه به دنبال تهیه لوازم جدید و کاربردی هستند. برای ساخت فروشگاه با پکیج محصولات مرتبط، ابتدا باید محصولاتی را انتخاب کنید که با هم مرتبط هستند و مشتریان احتمالی به آنها علاقهمند هستند. سپس بهتر است وبسایتی حرفهای طراحی کنید که شامل تصاویر و توضیحات کامل محصولات، قیمت مناسب و امکانات پرداخت آنلاین باشد. در ساخت فروشگاه تک محصوله، ابتدا باید محصولی متمایز و جذاب را انتخاب کنید که در بازار تقاضای بالایی داشته و نیازهای مشتریان را برطرف کند. سپس یک وبسایت حرفهای طراحی کنید که شامل تصاویر و توضیحات کامل محصول، قیمت مناسب، و امکانات پرداخت آنلاین و اطلاعات تماس با شما باشد. با استفاده از این روش، کسب و کارها میتوانند به راحتی بازار فروش خود را گسترش داده و به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا کنند.
همچنین، ایجاد همکاری قوی و تعیین شرایط شفاف همکاری با این تأمینکنندگان، میتواند پایهای مستحکم برای کسبوکار دراپ شیپینگ شما فراهم کند. یکی از چالشهای اصلی در استفاده از روش دراپ شیپینگ برای کسب و کارها، مسائلی است که مربوط به حمل و نقل محصولات میشود. در این سیستم، فروشنده مسئول ارسال کالاها به مشتریان است و این مسئولیت شامل اطمینان از ارسال بهموقع و صحیح محصولات نیز میشود. این مسئله میتواند باعث بروز نارضایتی مشتریان شود، بهخصوص اگر تاخیر یا اشتباهاتی در ارسال وجود داشته باشد. به عنوان یک تجارت الکترونیک تمام وقت، dropshipping میتواند بسیار سودآور باشد.
یکی از مزایای استفاده از دراپ شیپینگ برای کسب و کارها، عدم مشکلات مربوط به نگهداری موجودی و انبارداری است. عدم مشکلات مربوط به نگهداری و انبارداری، یک مزیت رقابتی برای دراپ شیپینگ است. همچنین با تامین محصول با کیفیت و دقیقا منطبق با محصولی که در فروشگاه آنلاین دراپ شیپرز به فروش میرسانید، میتوانید اعتبار لازم و محبوبیت کافی برای خرید دوباره مشتریان را بهدست آورید. تمام مزایایی که ذکر کردیم، دراپ شیپینگ را به یک مدل بسیار جذاب برای هر کسی که یک فروشگاه آنلاین راهاندازی میکند و یا برای کسانیکه به دنبال گسترش محصولات موجود خود هستند، تبدیل میکند. Dropshipper، شخص یا کسبوکاری است که بهجای انبار کردن و ارسال محصولات توسط خود شخص یا کسبوکار، برای خرید موجودی و امور لجستیکی از مدل دراپ شیپینگ و سپردن امور به شخص ثالث استفاده میکند. درآمد دراپ شیپینگ در ایران یا هرجای دیگری، بسته به فاکتورهای متعددی متغیر است.
به همین دلیل توسعه دهندگان روش دراپ شیپینگ را پیشنهاد دادند که در این روش انبارداری حذف می شود و راه حلی نوین ارائه می شود. در این مطلب با ما همراه باشید تا به شما بگوییم دراپ شیپینگ چیست و چه مزایا و معایبی دارد. یکی از چالشهای اصلی دراپ شیپینگ، یافتن تامینکنندگان قابلاعتماد است که محصولات باکیفیت و زمان ارسال مناسبی دارند. بررسی نظرات مشتریان قبلی و سابقه تامینکنندگان نیز به انتخاب بهتر کمک میکند. انتخاب تامین کننده دراپ شیپینگ گامی حیاتی برای ایجاد یک کسب و کار موفق در این حوزه می باشد.
با اجرای استراتژیهای مناسب بازاریابی و تبلیغات، میتوانید ترافیک و فروش خود را افزایش دهید. بنابراین، در کل، اگر با استراتژی و مدیریت مناسب انجام شود، dropshipping به عنوان یک تجارت الکترونیک تمام وقت قابلیت سودآوری بالایی را دارد. این روش به کسب و کارها کمک میکند تا صرفه جویی در زمان داشته باشند و به راحتی به مشتریان خود خدمات را ارائه دهند. در نهایت، دراپ شیپینگ می تواند یک مدل کسب و کار جذاب باشد، اما نیازمند برنامه ریزی دقیق و مدیریت موثر برای موفقیت است. اولین نکتهای که بیش از هرچیزی میتواند مانع این کار باشد، تحریمها هستند.
مثلا باید متراژ فروشگاه خود را بزرگتر کند و محصولات بیشتری را برای فروشگاه خریداری کند و یا باید هزینه زیادی برای تاسیس شعبه جدید فروشگاه خود در شهرهای دیگر بپردازد. این در حالی است که با دراپ شیپینگ با کمترین بودجه می توانید کسب و کار خود را در سراسر کشور و حتی به صورت بین المللی گسترش دهید. توصیه میشود قبل از انتخاب هریک از این روشها، بهدقت مزایا و معایب هردو را بررسی کرده و با توجه به شرایط خود تصمیمگیری کنید. همچنین، میتوانید ترکیبی از هر دو روش را نیز امتحان کنید؛ برای مثال، یک فروشگاه آنلاین داشته باشید و در کنار آن یک فروشگاه فیزیکی کوچک برای نمایش محصولات و برقراری ارتباط با مشتریان محلی ایجاد کنید. اگر شما هم قصد دارید وارد دنیای تجارت الکترونیک شوید، دراپشیپینگ میتواند انتخاب مناسبی برایتان باشد. استفاده از شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام و فیسبوک و تبلیغات هدفمند به جذب مخاطبان هدف کمک میکند.
امروز من میتونم با کلمات، مسیر روشنی بسازم تا هر کسی که دوست داره توی حوزه کاری خودش موفق بشه و بهراحتی مسیرش رو پیدا کنه. بااینحال و با وجود همۀ این چالشها، بسیاری از افراد موفق شدهاند در حوزۀ دراپشیپینگ در ایران فعالیت کنند. یکی از اشتباهات رایج کارآفرینان هنگام راه اندازی یک کسب و کار این است که امور مالی شخصی و تجاری خود را با هم ترکیب می کنند. این باعث سردرگمی افراد می شود، حسابداری را دشوارتر می کند، می تواند باعث به وجود آمدن بدهی های تجاری شود و اگر تا به حال حسابرسی شده باشید، آلارم خطر بزرگی برای IRS است. اگر سایت خود را را با سایت ساز پرتال ساختهاید، نگران نباشید؛ چون نحوه کار با این سایت ساز را بهشکل ویدیویی و کامل در ویدیوهای کوتاه به شما آموزش دادهایم. با وجود تمام مزایایی که این روش دارد، چالشها و معایبی نیز وجود دارد که باید به آنها توجه کنید.
با استفاده از این روش، شما میتوانید هزینههای زیادی را کاهش دهید، زیرا نیازی به خرید و نگهداری محصولات ندارید. همچنین، شما میتوانید محصولات مختلفی را به فروش برسانید و به دستههای مختلفی از مشتریان خدمات ارائه دهید. یکی از معایب استفاده از دراپ شیپینگ برای کسب و کارها، عدم توان برای رقابت با قیمت پایین شرکتهای بزرگ است. شرکتهای بزرگ میتوانند به دلیل حجم بالای فروش و قدرت برند، قیمت کالاهای خود را پایینتر از دیگران قرار دهند. دراپ شیپینگ به عنوان یک مدل کسب و کار، ریشه های خود را به اوایل دهه ۱۹۰۰ بازمی گرداند، زمانی که فروشندگان کالاها را به صورت مستقیم از تولیدکنندگان به مشتریان ارسال می کردند. در آن زمان، این فرآیند عمدتاً در زمینه های خاصی مانند کتاب ها و کالاهای هنری رایج بود.
فروشگاه آنلاین شما ویترین کسبوکار شما است و اولین چیزی است که مشتریان شما با آن روبرو میشوند. اما راه سادهتری هم وجود دارد؛ راهی که عملاً به هرکسی اجازه میدهد فروشگاه اینترنتی خود را بهراحتی هرچه تمامتر بسازد. مقرونبهصرفهترین انتخاب، مخصوصاً برای آنهایی که هیچگونه دانش فنی ندارند و کار با CMSها را هم سخت میبینند، همین فروشگاهسازها هستند. اتفاقاً کلی فروشگاهساز داخلی هم داریم که میتوانید از خدمات آنها استفاده کنید. با توجه به منعطف بودن که بالاتر به آن اشاره کردیم، نیازی نیست شغل اصلی خود را کنار بگذارید تا سراغ کسب درآمد از این رویکرد بروید. خیلیها هستند که کسبوکار مبتنیبر دراپ شیپینگ را کنار شغل اصلی خود پیش میبرند و توانستهاند یک جریان درآمدی پایدار بسازند.
خیلیها بیش از حد خوشبین هستند و بدون توجه به چالشهای احتمالی، تمام تمرکزشان را روی مزیتهای این رویکرد میگذارند. برخی دیگر از ابتدای کار، ساختاری کج بنا میکنند و دیر یا زود، فروپاشی آن را به چشم میبینند. با کمک ابزارهای پرشمار اتوماسیون، نهایتاً یکی دو ساعت در هر روز کفایت میکند. خبری از خرید عمده نیست و در نتیجه، قیمت نهایی برای دراپ شیپر خیلی ارزان تمام نمیشود که بتواند روی آن زیاد سود کند؛ ضمناً، باید رقابت سنگین را یادآور شویم. کلی رقیب هستند که با همان قیمت شما یا حتی کمتر، محصول مشابهی را عرضه میکنند.
این نکته را گوشۀ ذهنتان داشته باشید و بیایید با یک مثال ببینیم روال کار دراپ شیپینگ چیست. همانطور که احتمالاً تا اینجا فهمیدهاید، شما (در نقش کسی که سراغ دراپ شیپینگ رفته است) بعد از دریافت سفارش، باید از موجود بودن آن نزد تأمینکنندۀ اصلی مطمئن شوید. چون تامین محصول و انبار و نگهداری از آنها کلی دردسر دارد و مهارت و سرمایه زیادی میخواهد که از عهده خیلیها خارج است. اگر در شغل خود، اضافه کاری میکنید یا برای انجام کارهای شخصی به سختی زمان خالی پیدا میکنید، احتمالا در دراپ شیپینگ موفق نخواهید بود. تا اینجا دانستیم دراپ شیپینگ چیست، چه ویژگیهایی دارد و درآمد زایی آن به چه صورت است. برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است به مقاله تامین کنندگان دراپ شیپینگ مراجعه کنید.
میخواهید وارد فیلدی جدید شوید؟ فقط کافی است محصولات آن دستهبندی را روی سایت خود قرار دهید؛ اگر مشتریها از آن استقبال کردند که چه خوب. میتوانید بهسادگی محصولات دستهبندی جدید را از سایت خود حذف کنید؛ انگار که نه خانی آمده و نه خانی رفته است. به احتمال خیلی زیاد، نمیخواهید همیشه در نقطۀ شروع درجا بزنید؛ یعنی برای رشد و بزرگ شدن کسبوکار خود برنامه دارید و این ستودنی است! خوشبختانه، یکی دیگر از مزایای دراپ شیپینگ این است که اجازۀ بزرگ شدن را به افراد و کسبوکارها میدهد؛ آن هم به مقدار خیلی زیاد. این تعریف را گوشۀ ذهنتان داشته باشید و بیایید برویم سراغ ادامۀ مقاله. همانطور که گفتیم، میخواهیم تمام جوانب این مدل کسبوکاری آنلاین را بررسی کنیم و هنوز بخشهای زیادی ماندهاند که باید به آنها بپردازیم.
فاکتورهایی مثل نوع محصولی که قرار است بفروشید، تعداد فروشهای هر ماه، بازار هدف و البته استراتژی کلیای که برای کارتان در نظر میگیرید. از آنجا که نیازی نیست محصولاتی که قصد فروش آنها را دارید، خریداری کنید. میتوانید بدون هیچ هزینهای مجموعهای از محصولات را در فروشگاه اینترنتی خود لیست کرده و به مخاطبان ارائه دهید. تا کنون به این موضوع فکر کردهاید که چگونه میتوانید بدون داشتن فروشگاه، تجارت الکترونیک انجام دهید؟ انجام این کار با دراپ شیپینگ (dropshipping) امکانپذیر است. به وسیله دراپ شیپینگ میتوانید بدون داشتن مکان فیزیکی و در مدت کوتاهی یک فروشگاه آنلاین تاسیس کنید. برای کسبوکار دراپ شیپینگ خود بهتر است روی محصولاتی مانند جواهرات، زیورآلات و اکسسوریها فکر کنید.
بنابراین، توصیه میکنیم که نیچ مارکتینگ را حتما در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید و با تمرکز بر یک نیش خاص، به موفقیت بیشتری دست یابید. برای برطرف کردن معایب dropshipping تا حد امکان، میتوانید برخی اقدامات را انجام دهید. بله، با یادگیری اصول اولیه و استفاده از منابع آنلاین، می توانید فروشگاه خود را راه اندازی کنید. از پلتفرم های معتبر مانند AliExpress و Oberlo استفاده کنید و نظرات و رتبه بندی های تأمین کنندگان را بررسی کنید. اگر هزینه برایتان خیلی اهمیت ندارد می توانید به سیستم های اختصاصی نیز روی بیاورید. برای این موضوع هم قبلاً مقالهای تهیه کردهایم و در آن دقیق و موشکافانه راجعبه تمام موضوع صحبت کردهایم.
به عنوان مثال، فروشندگانی که از این مدل استفاده میکنند، باید به دقت موجودی خود را مدیریت کرده و بر اساس تقاضای بازار، کالاهای جدید خریداری کنند. این فرآیند میتواند برای فروشندگان تازهکار به ویژه در شرایط اقتصادی نامشخص، چالشبرانگیز باشد. برای موفقیت در دراپشیپینگ، تدوین و اجرای استراتژیهای بازاریابی مؤثر از ضروریات است. در ابتدا، شناسایی دقیق مخاطبان هدف میتواند به شما کمک کند تا بهترین روشها و پلتفرمها را برای جذب مشتریان انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر هدف شما جذب مشتریان جوان و نسل Z است، استفاده از پلتفرمهای اجتماعی نظیر TikTok میتواند تأثیر بسزایی داشته باشد. یکی دیگر از چالشهای مهم دراپشیپینگ وابستگی به تأمینکنندگان خارجی است.
مزیت اصلی دراپشیپینگ این است که دوباره امکان لیست کردن و فروش بالقوه محصولات قبل از اقدام به خرید مقدار زیادی از کالا ها موجود است. به دلیل اینکه نیاز نیست با خرید موجودی یا مدیریت انبار درگیر شوید، هزینه های کلی تان کاملا کمتر است. در حقیقت، بعضی از فروشگاه های دراپشیپینگ موفق، در خانه به کسب و کار خود ادامه می دهند. همانطور که پیشرفت می کنید، این هزینه ها نیز افزایش پیدا می کند اما در مقایسه با شیوه سنتی فروش بسیار کمتر هستند. در حین ساخت فروشگاه اینترنتی باید توجه داشته باشید که طراحی هویت بصری و رابط کاربری از مهمترین عوامل نگهداشت مخاطبان در سایت برای تبدیل آنها به مشتری است. همچنین، طراحی کاتالوگ محصولات و توضیحات محصول دقیق میتواند به مخاطبان برای نهاییکردن تصمیم خریدشان کمک کند.
معمولا محصولاتی که با روش dropshipping به فروش میرسند، قبلا توسط تامین کنندگان طراحی و برند سازی شدهاند. قاعدتاً هرچقدر نظرات مثبت بیشتر باشند، احتمالاً در نهایت همکاری مطلوبتری شکل خواهد گرفت. حتماً قبل از شروع کار، دربارۀ جزئیاتی مثل حداقل تعداد سفارش، هزینهها و مدتزمانی که ارسال طول میکشد، اطلاعات کامل را به دست آورید. آنهایی که توانستهاند از این راه به پولهای درشت برسند، قدمهای بزرگ برداشتهاند و تمام وقتشان را صرف ساخت و رسیدگی به کسبوکار دراپ شیپینگ خود کردهاند. تأمینکنندهها معمولاً با چندین دراپ شیپر و فروشندۀ دیگر کار میکنند و ممکن است قبل از اینکه شما متوجه شوید، محصولی به اتمام برسد.
این فاصله باید متناسب با نوسانات بازار و استراتژی معاملاتی شما باشد. علیرغم مزایایی که به آن اشاره شد، استفاده از تریلینگ استاپ معایبی نیز دارد که معاملهگران باید از آن آگاه باشند. به عنوان مثال، فرض کنید یک معامله خرید روی سهامی به قیمت 100 دلار انجام میدهید و تریلینگ استاپ را با فاصله 5 دلار تنظیم میکنید. حال اگر قیمت به 107 دلار افت کند، تریلینگ استاپ همچنان در 105 دلار باقی میماند و اگر قیمت به زیر 105 دلار برسد، معامله بسته میشود. سلام من میتونم بجای اینکه یک تأمین کننده پیدا کنم کالا های شیپور و دیوار را برای فروش استفاده کنم.
از سوی دیگر، در حالت حضوری، مشتریان میتوانند محصولات را قبل از خرید، ببینند و از کیفیت آنها مطمئن شوند. همچنین، در این روش، مشتریان میتوانند به راحتی با فروشنده مذاکره کنند و از تخفیفهای بیشتری بهرهمند شوند. در آخر به این نتیجه میرسیم که دراپ شیپینگ اگرچه میتواند شروعی آسان و با سرمایه کم باشد؛ اما چگونگی انتخاب محصول و فروشنده معتبر دراپ شیپینگ میتواند تعیینکننده سود و زیان شما باشد. علاوهبراین، ازآنجاییکه مانند سایر مدلهای کسبوکار شما متعهد به فروش از طریق موجودیهای خریداری شده از قبل نیستید، راهاندازی فروشگاه دراپ شیپینگ ریسک کمتری دارد. در ادامه به بیان چند دلیل که نشان می دهد چرا دراپ شیپینگ یک مدل کسبوکار تجارت الکترونیک محبوب برای شرکت های کوچک و بزرگ است خواهیم پرداخت.
آخرین ویژگی مثبت دراپ شیپینگ که میخواهیم به آن اشاره کنیم، بحث مدیریت و صرفه جویی در زمان است. زمانی که فروشگاه اینترنتی خود را با استفاده از این روش جدید راه اندازی میکنید، دیگر نیازی به وقت گذاشتن برای تهیه محصول، انبار محصول و بسته آن ندارید. این صرفه جویی در زمان به مدیر سایت کمک میکند تا به مسائل دیگری برای رشد کسب و کار خود توجه کند و با استفاده درست از این فرصت، بیشتر از رقبای هم سطح خود رشد کند. در دراپ شیپینگ، فروشندگان میتوانند بدون نگرانی دربارهی انبارداری یا محدودیت موجودی، طیف گستردهای از محصولات را در فروشگاه خود ارائه دهند. این امر به کسبوکارها اجازه میدهد تا سریعتر به نیازها و تقاضاهای جدید بازار پاسخ دهند و محصولات مختلف را بدون دغدغه آزمایش کنند.
محصولاتی را انتخاب کنید که تقاضای خوبی داشته باشند و با زمینه فعالیت شما مرتبط باشند؛ تنوع در محصولات میتواند به جذب مشتریان بیشتر کمک کند. کسب موفقیت در این سیستم وابسته به انتخاب تأمینکنندههای قابلاعتماد و باکیفیت است. اگر تأمینکنندگان شما بدقول باشند و اجناس بی کیفیتی به مشتریان ارائه دهند قطعاً مشتری خرید دیگری از شما نخواهد داشت. مفهوم دراپ شیپینگ که یکی از مدلهای کسب و کار آنلاین است را در باکس زیر میبینید. همچنین، با ارائه کیفیت بیشتر میتوانید رضایت مشتریان را افزایش داده و بازخوردهای مثبتی دریافت کنید.
یکی از ویژگیهای برجسته آموزش دراپ شیپینگ و راهاندازی کسبوکار، آزادی عمل بالا برای دراپ شیپرها است. برخی ممکن است تنها به یک محصول خاص یا مجموعهای محدود از محصولات بپردازند؛ در حالی که دیگران ممکن است تمایل داشته باشند محصولاتی مرتبط با هم (مثل محصولات آرایشی و بهداشتی) را عرضه کنند. برای دستیابی به سود بیشتر در دراپ شیپینگ، باید تمرکز خود را بر روی فروش محصولات پرطرفدار متمرکز کنید. محصولاتی که تقاضای بالایی در بازار دارند، به شما امکان میدهند تا به سود قابل توجهی دست یابید. اسباب بازی همواره محبوبیت زیادی داشته و تقاضای قابل توجهی در بازار دارد. با ارائه خدمات فروش و تحویل اسباب بازی درب منزل مشتریان، میتوانید به خانوادهها کمک کنید تا به راحتی اسباب بازی مناسب برای فرزندان خود را پیدا کنند.
همچنین، بررسی نظرات سایر مشتریان درباره تأمینکننده میتواند به شما کمک کند تا انتخاب بهتری داشته باشید. در مدلهای سنتی، شما باید تمام مراحل بستهبندی و ارسال را مدیریت کنید، اما در دراپ شیپینگ، این کار کاملا بر عهده تأمینکننده است. انتخاب اینکه با کدام یک از این تامین کنندگان کار کنیم میتواند روند کاری مار را سهل کرده و از خیلی مشکلات جلوگیری کنیم. در انتخاب تامین کننده نباید اولویت اول و آخر را قیمت پایینتر محصول قرار بدیم. انتخاب یک تامین کننده مطمئن و پاسخگو در درازمدت سود بیشتری نصیب ما خواهد کرد. برای این انتخاب راهحلهایی وجود دارد که در مقاله انتخاب تامینکننده برای دراپ شیپینگ به آن اشاره کردیم که توصیه میکنیم حتما آن را مطالعه کنید.
فعلاً بیایید با مزایا و معایب دراپ شیپینگ آشنا شویم و بعد برویم سراغ باقی مسائل. افرادی که به این شیوه کار می کنند نقش نگهبان محصولات را دارند، مخلوطی درست از محصولات را انتخاب می کنند و به مشتری می فروشند. برخی از تامین کنندگان می توانند تغییرات شما را بر روی محصول اعمال کنند اما باز هم بیشترین کنترل را بر روی محصول دارند. هر تغییر یا اضافات در محصول نیازمند حداقل سفارش است تا برای تولید کننده مقرون به صرفه باشد. یکی از بزرگترین مزایای تریلینگ استاپ، قفل کردن سودهای به دست آمده است.
آمازون با دراپ شییپینگ میتوانست بیش از یک میلیون کتاب مختلف را به مصرفکنندگان عرضه کند؛ درحالیکه تنها حدود 2000 کتاب از عناوین محبوبتر را در انبار نگهداری میکرد. درحالحاضر ناشران و عمدهفروشان سفارشات ارسال شده را از آمازون دریافت میکنند و محصولات را بهطورمستقیم و با استفاده از بستهبندی آمازون برای مشتری ارسال میکنند. طبیعتا در این روش، مخارج اضافی مانند هزینههای انبار داری یا نگرانی بابت عدم موجودی کالا وجود ندارد، چرا که فروشنده، سفارشات را از تولید کننده، عمده فروش یا سایر خرده فروشان تهیه میکند. این موضوع باعث میشود در صورت استفاده از خدمات شیپینگ، نسبت به سرمایه گذاری، نگرانی و دغدغهای نداشته باشید و به راحتی هزینههای خود را کاهش دهید. در واقع، dropshipping برای افرادی که میخواهند با کمترین میزان ریسک وارد بازار شوند، بهترین گزینه است. دراپ شیپینگ بهعنوان یک مدل کسبوکار، مزایا و معایب خاص خود را دارد که باید در مقایسه با سایر مدلهای رایج، مانند عمدهفروشی، خردهفروشی سنتی و تولید و فروش محصولات خود، مورد بررسی قرار گیرد.
در واقع یک شخص سومی بهعنوان واسطه بین مشتری و فروشگاه شما، مسئول بستهبندی و آمادهسازی سفارش و در نهایت ارسال آن برای سفارشدهنده است. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم. توجه کنید نیچ (همان گوشۀ بازار) انتخابی، باید رقابت سبکی داشته باشد؛ یعنی قبل از شما، تعداد افراد محدودی سراغ محصولات آن گوشه از بازار رفته باشند. حالا وقت آن است که ببینیم راهاندازی دراپ شیپینگ از چه مسیری میگذرد! در نتیجه، با توجه به اینکه ورود به این وادی پول کمی میخواهد و البته اینکه راهاندازی چنین کسبوکاری روال آسانی هم دارد، طبیعی است رقابت بسیار سنگینی در این فضا وجود داشته باشد. هرجایی که به اینترنت پرسرعت متصل باشید و یک لپتاپ دم دستتان باشد (یا حتی گوشی موبایل و تبلت)، میتوانید کسبوکار خود را اداره کنید.
یکی از مهمترین مزایای دراپ شیپینگ این است که شروع آن بسیار کمهزینه است. شما نیاز به خرید عمده محصولات ندارید و میتوانید تنها با داشتن یک سایت، کسبوکار خود را راهاندازی کنید. با در نظر گرفتن کاتالوگ محصولات خود و موجودی داخل انبار تأمینکننده، شما میتوانید فروشگاه آنلاین خود را راهاندازی کنید. زرین اکسپرس یک فروشگاه ساز رایگان ایرانی و معتبر است، که با استفاده از ابزارهای آماده و امکان درگ اند دراپ، به شما توانایی ساختن یک سایت با دست خودتان را میسازید. در این روش، نیازی به خرید محصولات از قبل نیست، بلکه تنها زمانی کالا را تهیه میکنید که مشتری سفارش داده و هزینه آن را پرداخت کرده باشد. بنابراین، میتوان بدون نیاز به سرمایهگذاریهای بزرگ و ذخیره موجودی اولیه، این نوع کسبوکار را آغاز کرد.
پراپ ایرانی