لینک بیلدینگ برای محتوای متنی

آموزش لینک سازی برای سایت با 13 روش فوق حرفه ای ایران فاندر

اینکه بتوانید تشخیص دهید که چه نوع لینک سازی ، سبب بهبود یک وب سایت می شود. به طور مثال می‌توان مقایسه‌ای بین لینک‌های داخل متن با لینک‌های انتهای آن در «پانویس» (فوتر) انجام داد که در تصویر زیر آورده شده است. در بخش بالایی و در داخل متن، عبارت «سئو سایت» دیده می‌شود و مخاطب با مشاهده آن در صورت نیاز بر روی لینک کلیک می‌کند. اما در پایین صفحه و در بخش پانویس، لینک‌هایی وجود دارد که ممکن است لزوما با مبحث مورد مطالعه کاربر ارتباطی نداشته و اهمیت کمتری داشته باشند. برای درک اهمیت این موضوع لازم است تا به سراغ روزهای بدون گوگلِ اینترنت برویم. در آن زمان موتورهای جست‌جویی همچون «یاهو» (Yahoo) و «آلتا ویستا» (Alta Vista) رایج بودند و رتبه‌بندی سایت‌ها را فقط و فقط بر اساس محتوای صفحات وب‌سایت‌ها در نظر می‌گرفتند.

اما پیشنهاد من این است که این ابزار برای صفحات منبع و ارجاع مثل صفحات آماری یا ابزاری بهترین کارکرد را دارد. این ابزار به شما در بازسازی دوباره لینک های از دست رفته کمک می‌کند. قابلیت Backlink Audit Tool در سمراش بک‌لینک‌های شکسته یا از دست رفته را شناسایی می‌کند. قابلیت دیگر این ابزار این است که به شما در کشف دامنه‌هایی که به یک وبسایت مشخص لینک می‌دهند، کمک می‌کند. از این قابلیت برای بررسی و تحلیل سایت‌های رقیب می‌توانید استفاده کنید. یک پلفترم تمام عیار برای لینک بیلدینگ که با هدف افزایش ترافیک ارگانیک از گوگل طراحی شده است.

اعتبار بالای لینک خارجی در سئو از این جهت است که سایت‌های دیگر به‌خصوص سایت‌های معتبر به دامنه و سایت شما لینک و ارجاع می‌دهند. این موضوع برای گوگل و سایر موتورهای جستجو اهمیت زیادی دارد و برای آنها نشانه اعتبار سایت شماست. علاوه بر اینکه اعتبار کلی سایت اهمیت زیادی در لینک سازی دارد، باید به محتوای صفحه ای که در آن لینک می سازید نیز دقت کنید. به عنوان مثال اگر صفحه مورد نظرتان تنها 50 کلمه محتوا و یک عکس دارد، قطعا آن صفحه در گوگل ارزش خاصی ندارد و گوگل به آن مشکوک خواهد شد. بهتر است از صفحاتی لینک بگیرید که محتوای طولانی و در عین حال مفیدی دارند. پس اگر می خواهید که با سئو کلاه سفید، تعداد بک لینک های سایتتان را افزایش دهید، باید محتواهایی را بنویسید که برای کاربران مفید باشد.

مدیانا یکی از بهترین ارائه‌دهندگان خدمات پیامکی است که امکانات حرفه‌ای برای مدیریت لینک‌های پیامکی ارائه می‌دهد. در بازاریابی دیجیتال، ابزارهای مختلفی برای ایجاد تعامل و جذب مخاطب استفاده می‌شوند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها لینک‌های پیامکی است. برای این کار، فقط کافیست لیست دامنه‌هایی که می‌خواهید گوگل آنها را نادیده بگیرد، تحت فایل CSV در درون ابزار Google Disavow Link آپلود کنید. گوگل پس از چند هفته درخواست شما برای حذف خودکار لینک‌ها را پردازش می‌کند. وقتی آن را نصب و به مرورگر خود اضافه کردید، برای استفاده از آن کافیست به صفحه یا سایتی که می‌خواهید عملکرد لینک‌های آن را بررسی کنید، بروید. برای شروع لینک سازی با کمک این پلتفرم، به سایت Haro بروید و به عنوان یک سورس و منبع حساب باز کنید و حیطه تخصص خود را انتخاب کنید.

در لینک‌سازی خارجی، از دامنه‌های دیگر به سایت مرجع لینک می‌دهیم یا به اصطلاح بک لینک می‌سازیم. این لینک ها از نظر گوگل، لینک های بی ارزشی هستند و درصورت مشاهده این نوع لینک سازی به صورت مداوم در یک سایت، دست به جریمه و پنالتی میزند. این نوع لینک سازی به شدت از طرف گوگل رد میشود و همیشه گفته که جزای سازندگان این نوع بک لینک ها پنالتی و جریمه است. اما در هر حال این یک نوع روش ساخت بک لینک است که هنوز هم رواج دارد. البته لینک سازی به این روش از طرف ما نیز توصیه نمیشود، زیرا در بخش نظرات این سایت ها افراد زیادی اقدام به ساخت بک لینک میکنند که ممکن است باعث اثر منفی در سئو سایت شما شود.

به همین دلیل بک‌لینک‌ها همچنان سیگنال اصلی گوگل برای رتبه‌بندی به شمار می‌آیند. در واقع به زبان ساده تمامی اقداماتی که ما برای دریافت بک لینک از سایت های دیگر به سایت خودمان انجام می دهیم، همان لینک بیلدینگ یا لینک سازی است. مثلا پرداخت پول به سایت X برای ایجاد یک لینک در یک صفحه از سایتش به صفحه ای از سایت ما یا اصلا انتشار یک کامنت در سایتی دیگر و قرار دادن لینک یک صفحه سایت خودمان. در واقع چندین سال پیش گوگل وقتی که در حال رقابت با یاهو بود، در میان فاکتورهایی که برای سنجش اعتبار سایت ها و رتبه بندی آنها در نتایج جستجو انتخاب کرده بود، بک لینک ها را هم اضافه کرد! یعنی گفت اگر یک سایت در سطح وب لینک های زیادی به خودش جذب کرده باشد به این معنی است که این سایت و این صفحه اعتبار زیادی در نزد مخاطبان دارد.

علاوه بر بهینه کردن داخلی، باید سایت را از لحاظ خارجی هم بهینه کنید. در سئو Off Page  با انجام یک سری فعالیت‌‌ها در شبکه‌‌های اجتماعی مانند توئیتر، فیسبوک، اینستاگرام و پیام‌‌رسان‌‌هایی مثل تلگرام سعی در بهینه کردن سایت خود می‌‌کنید. لینک بیلدینگ ( Link Building ) یا همان لینک ‌‌سازی به مجموعه اقداماتی گفته می‌‌شود که برای بالا بردن تعداد و کیفیت لینک‌‌های ورودی به یک صفحه وب سایت  انجام می‌‌شوند. آیا تا به حال نام لینک بیلدینگ یا لینک ‌‌سازی به گوش‌‌تان خورده است؟ می‌‌دانید یکی از مهمترین کارها در زمینه سئو لینک سازی است؟ اگر می‌‌خواهید با این مقوله بسیار مهم آشنا شوید، با وبنا همراه باشید. شما در برخی از شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، میتوانید با انتشار پست های خود، اقدام به ساخت بک لینک کنید. در انجمن های مربوط به حیطه کسب و کار خودتان وارد شوید، به سؤالات پاسخ تخصصی دهید و در پاسخ به صفحات سایت خود لینک دهید.

نکات مرتبط با لینک‌سازی آن‌قدر متعدد و گسترده است که پرداختـن به همه‌  آن‌ها از حوصله‌ این مقاله خارج است، بنابراین صرفاً چند مورد از نکات مهم تاثیر لینک‌سازی بر سئو را ذکر می‌کنیم. راهنماها، کتاب‌های الکترونیکی و مقالات اغلب حاوی اطلاعات ارزشمندی در مورد موضوع خاص هستند که می‌توانید با استفاده از آنها محتوای عمیق‌تری را برای خوانندگان خود ایجاد کنید. بخشی از محتوای خوب تحقیق شده و برنامه‌ریزی شده می‌تواند یک منبع خوب برای خواننده باشد. بنابراین با ارائه محتوای علمی و دقیق، امکان پیروزی در میان رقبا بیشتر خواهد بود. نوع و تعداد لینک‌‌هایی که در مقاله یا صفحه مورد نظر استفاده می‌‌کنید، نیز مهم هستند. در گذشته و زمانی که گوگل در الگوریتم های شناخت بک لینک مفید بسیار ضعف داشت، وبمستران با استفاده از این روش، یعنی ثبت لینک سایت خود در دایرکتوری ها به صفحات اول گوگل راه پیدا میکردند.

اگر لینک سایت شما در پاراگراف اول یک محتوا باشد از ارزش بسیار بالاتری برخوردار خواهد بود. همینطور محتوایی که شما از طریق آن لینک میشوید نیز یکی از فاکتور های سنجش اعتبار لینک است. هرچه محتوا طولانی تر و مفید تر باشد، اعتبار لینک شما نیز بالا تر میرود. منظور از لینک یا بک لینک، یک کلمه یا عبارت در داخل سایت ها و دنیای وب است که شما با انتخاب آن از مکانی در دنیای اینترنت به مکان دیگری منتقل میشود. مبدأ یا مقصد یک لینک میتواند یک صفحه از یک سایت یا وبلاگ، پستی در یک شبکه اجتماعی، صفحات جستجوی موتور های جستجو گر و … باشد.

ما به طور کلی در سطح وب یک لینک سازی داخلی و یک لینک سازی خارجی داریم. هر دو اینها در بحث سئو سایت تأثیر دارند اما تأثیر آنها در قسمت های مختلفی است. در ادامه به طور نسبتا خلاصه اما مفهومی به لینک سازی داخلی میپردازیم و توضیح کامل آن را در مقاله دیگری به شما میدهیم. عباراتِ؛ لینک بیلدینگ، بک لینک سازی و ساخت لینک تماما به یک موضوع اشاره دارد و آن هم ساختن لینک برای یک سایت در اینترنت است. یکی از ارزشمندترین و مهم‌ترین بک لینک‌ها از جنبه لینک سازی بک‌لینک ادیتوریال است.

وقتی در شبکه های اجتماعی فعال می شوید، حتی اگر در این زمینه تازه وارد هم باشید؛ می توانید مشارکت را به راحتی ایجاد و تقویت کنید. در نتیجه URL سایت و برند تجاری خودتان را در معرض دید افراد بیشتری قرار می دهید. دنبال کنندگان شما می توانند بهترین پست هایتان را با مخاطبان هدف به اشتراک بگذارند. با استفاده از ابزارهای تحلیلی، می‌توانید تعداد کلیک‌ها، زمان کلیک و رفتار کاربران را بررسی کنید و از این اطلاعات برای بهبود کمپین‌های آینده بهره ببرید. پلتفرم BuzzSumo یکی از ابزارهای لینک بیلدینگ است که به شما در شناسایی اینفلوئنسرها و محتوای باکیفیت برای یافتن فرصت‌های لینک‌سازی کمک می‌کند.

بنابراین احتمالا شما نیز به این مسئله فکر می‌کنید که در چنین حالتی می‌توان تعداد زیادی لینک‌های مرتبط و نامرتبط داد تا گوگل را دور زد و رتبه بهتری کسب کرد. اضافه کردن نظرات متخصصان صنعت و اینفلوئنسرها و نقل قول از منابع بسیار معتبر به مقالات، همانند استفاده از آمارهای معتبر و نتایج تحقیقات، بر اعتبار محتوا می‌افزاید. بنابراین محتوای شما از دید صاحبان دیگر وب‌سایت‌ها ارزش بیشتری برای لینک دادن پیدا می‌کند  و شانس دریافت بک لینک‌های معتبر افزایش می‌یابد. در بیان ساده‌‌تر Link Building (لینک‌‌سازی) می‌‌تواند تعداد لینک‌‌های با کیفیت در یک وب سایت را افزایش دهد و این کار احتمال افزایش رتبه سایت را در موتورهای جستجو بالا می‌‌برد. همچنین لینک سازی یک تکنیک بازاریابی ثابت شده برای شناساندن یک برند است.

به این شکل کاربران سایت شما به صورت خودکار، محتوای تان را به دیگران پیشنهاد می کنند. به دست آوردن اینطور لینک‌ها که بقیه خودجوش به شما لینک بدهند، واقعاْ ارزشمند است. باید کاری کنید که وبسایت شما ارزش لینک دادن داشته باشد؛ چه از طریق محصول عالی یا خدمات، چه از طریق تولید محتوای عالی که توسط وب‌سایت‌های دیگر ارجاع داده می‌شود. هایپر لینک (hyperlink) که معمولاً به آن لینک یا بک‌لینک هم گفته می‌شود، راه مناسبی برای هدایت کاربران در وبسایت‌ها و صفحات اینترنتی است. برایان تریسی، نویسنده پرفروش نیویورک تایمز در کتاب اهداف (Goals) می گوید که هیچ نیرویی نمی تواند شما را از رسیدن به خواسته های زندگی باز دارد. در همین راستا اگر بک لینک های طبیعی می خواهید، ابتدا باید خودتان این کار را شروع کنید.

به این صورت که محتوای ارزشمند تولید کنید که قابلیت دریافت بک‌لینک داشته باشید و وب‌سایت‌های دیگر به آن لینک بدهند. مرتبط بودن کلمات اطراف لینکی که به سایتتان می دهید تاثیر زیادی در ارزش آن لینک دارد. به عنوان مثال اگر در صفحه ای که در مورد فروشگاه اینترنتی است با کلمه ای در همین حوزه به سایتتان لینک می دهید، اعتبار زیادی را به سایتتان منتقل کرده اید. اما اگر کلمات آن صفحه در مورد آشپزی باشد، اعتبار لینک سازی شما بسیار کم شده و حتی گوگل را به خود مشکوک می کنید. این ۱۳ استراتژی بی عیب و نقص لینک سازی را دنبال کنید تا در مسیر ایجاد یک وبسایت موفق قرار بگیرید، طوری که کاربران و Google شما را دوست داشته باشند. راستی شما از کدام استراتژی برای دریافت لینک های باکیفیت به صفحات وب خود استفاده کرده اید؟ لطفاً آنها را با ما به اشتراک بگذارید.

انکرتکست متنی است که کاربر با کلیک کردن روی آن به صفحه‌ ای از سایت شما هدایت می‌شود. در واقع نقطه شروعی است که کاربر با کلیک بر روی آن به صفحه ای که به آن لینک داده شـده منتقل می‌شود. همیشه باید پروفایل لینک‌های خود را تجزیه و تحلیل کنید تا لینک‌های مضر یا اسپم را شناسایی و حذف کنید. استفاده از ابزارهای مختلف سئو می‌تواند در این زمینه کمک‌ کننده باشد. شخصی را در نظر بگیرید که یک مرکز تعمیرات موبایل راه‌اندازی کرده است. این مرکز تازه افتتاح شـده و هنوز کسی آن را نمی‌شناسد؛ بنابراین انتظاری هم نیست که مشتری چندانی داشتـه باشد.

در این استراتژی به جای درخواست مستقیم برای دریافت لینک از سایت‌های مدنظر، با استفاده از لینک‌های خراب موجود در آن‌ها می‌توان به صورت غیر مستقیم دیگر سایت‌ها را ارزشمند کرد. درواقع لینک‌های اصیل را می‌توان ازجمله مواردی دانست که به واسطه درخواست یک شخص یا وابستگی به ‌وب‌سایت دیگری ساخته نشده است. اگر لینک‌های خارجی از سایت‌های وابسته به خود شما باشد، این لینک، اصیل نیست. در گذشته لینک سازی با تمرکز بر کمیت به جای کیفیت انجام می‌شد، اما امروزه برای لینک سازی موفق، فاکتورهای زیادی شایان توجه است. با توجه به همین تغییرات نیز در ابتدا لازم است بدانید که فرآیند لینک سازی یک مسیر زودبازده نیست.

به عنوان مثال می‌توان به مطلب «آموزش ری اکت (React) — کامل و رایگان | از صفر تا صد» اشاره کرد که به طور کامل به آموزش «ری اکت» می‌پردازد. اما اگر شما پروفایلی در یک سایت تصادفی ایجاد کرده و لینکی درج کرده‌اید، گوگل اهمیت زیادی به آن نخواهد داد. اول از همه اجازه بدهید ببینیم لینک چیست؟ در واقع لینک همان متن آبی رنگی است که در سطح وب وقتی روی آن کلیک کنید، به یک صفحه دیگر منتقل می شوید. ۵ – نقشهٔ سایت چگونه ساختـه می‌شود؟این مسئله به CMS ای که استفاده می‌کنید بستگی دارد. برای مثال در وردپرس با نصب افزونه‌های سئو مانند Yoast می‌توان Site map را به‌راحتی ایجاد و در ابزار گوگل سرچ کنسول ثبت کرد.

تنها با ساخت لینک داخلی یا همان لینک دادن به صفحات داخلی خود در صفحات سایت خودتان، نمی توانید راه به جایی ببرید. رسانه های اجتماعی، انقلابی در بازاریابی ایجاد کرده اند و می توانند مزیت بزرگی برای استراتژی لینک سازی سایت شما باشند. اگر در شبکه های اجتماعی فعال نیستید، به خودتان و برندتان خیانت می کنید. با به اشتراک گذاشتن محتوا در این شبکه ها فعال باشید و به دنبال کنندگان خود کمک کنید تا آنچه را که نیاز دارند، ببینند. اینفوگرافیک ها هنوز هم کار می کنند و می توانند نقشی حیاتی در استراتژی لینک سازی سایت شما داشته باشند. به علت علاقمندی بیشتر افراد به داده های تصویری، اینفوگرافیگ ها روز به روز جذاب تر می شوند و تقاضا برای استفاده از آنها در داخل محتوای متنی افزایش می یابد.

با این حال درگیر شدن در این فرایند می‌تواند منجر به افزایش عملکرد شما شود. یکی از قابل توجه‌ترین مزایای لینک ‌سازی افزایش بازدید و شناخت بهتر برند است. اگر لینک‌ بیلدینگ در برنامه سئو (SEO) شما وجود ندارد بهتر است که هر چه سریع‌تر روش‌های خود را تغییر دهید. به دست آوردن بک‌لینک معتبر و مرتبط یکی از بهترین راه‌های بالا بردن رتبه‌بندی کلمات کلیدی و افزایش ترافیک ارگانیک است. همواره می‌توانید با جست‌وجوی عباراتی مرتبط با کلیدواژه هدف خود، نیازهای افراد را بهتر بشناسید و در کنار آن ارزش محتوای خود را بالا ببرید. به عنوان مثال فرض کنید که شما مالک فروشگاه آنلاین فروش و دوخت انواع «شلوار» هستید.

جالب است بدانید که اینفوگرافیک ها، ۳۷٫۵ درصد بیشتر از یک پست استاندارد وبلاگ باعث ایجاد بک لینک می شوند. این امر باعث می شود ایجاد اینفوگرافیک به عنوان یک تاکتیک و استراتژی مهم برای لینک بیلدینگ شناخته شود که نمی توانید از آن چشم پوشی کنید. در واقع آنها یک محتوای بصری هستند که باید در هر محتوایی که منتشر می کنید، یک مؤلفه اساسی محسوب شوند. شما می توانید با استفاده از سئو ویدئو، صوت، نمودار، سئو عکس و اینفوگرافیک در محتوای خود، سئو سایت خودتان را بهبود بخشید. کیفیت و اقتدار صفحاتی که در آن لینک ایجاد می کنید، در تعیین رتبه شما در نتایج موتور جستجو نقش اساسی دارند.

کیفیت محتوای این صفحه توسط متخصصین و کارشناسان ما بررسی و تایید شده است. از محتوای خوشه‌ای یا کلاستر (Clusters Content) کمک می گیریم تا این نوع محتوا را بهتر ارائه دهیم، لینک های خوب برای آن ایجاد کنیم و زوایای مختلف موضوع را به صورت مجزا بررسی نماییم. به زبان ساده تر، صفحات ستون در سایت همان صفحات مادر هستند که ما با ایجاد صفحات فرزند، از آن حمایت و پشتیبانی می کنیم تا به نتایج اول گوگل برسد. محتوای ستونی مهمترین و اصلی ترین نوع محتوا در وب سایت شما است که هر یک از انواع خدمات، محصولات و یا موضوعات مهم کسب و کار شما را به طور کامل شرح می دهد. معمولا در این صفحات از تکنیک آسمان خراش (Skyscraper Technique) استفاده می کنند. بیشتر افراد فقط وقت و هزینه خود را صرف دریافت لینک های جدید می کنند اما اصلاً وضعیت آنها را پیگیری نمی کنند.

بنابراین باید در نتایج جستجوی گوگل هم رتبه بهتری نسبت به سایت هایی که لینک کمتری دارند، داشته باشد. اعتبار صفحه یا اعتبار دامنه یک مفهوم مهم در سئو است که به کیفیت کلی صفحه یا وبسایت اشاره دارد. هرچه امتیاز اعتبار صفحه یا دامنه بالاتر باشد، آن بک لینک ارزش بیشتری دارد. برای مثال اگر در حوزۀ فشن کار می‌کنید گرفتـن لینک از برند گوچی، بسیار باارزش‌تر از یک وبسایت ناشناختـه است. اگر کوچکترین ارتباطی با سئو داشتـه باشید احتمالا اصطلاح لینک سازی را شنیده‌اید. به زبان ساده در دنیای سئو به فرایند دریافت لینک از سایر صفحات، لینک سازی می‌گویند.

گاهی اوقات لینک‌سازی سبب آشنایی با وب سایت‌ها و وبلاگ‌های مرتبط با تجارت شما می‌شود. این آشنایی معمولاً از طریق تبیلغ و معرفی چیزی که به تازگی خلق کرده‌اید بوجود می‌آید مانند یک مطلب یا یک اینفوگرافیک. هدف اول این آشنایی ایجاد لینک است، اما همین لینک بیلدینگ می تواند سبب آشنایی شما با یکی از موثرترین وب سایت های موجود در زمینه کاری تان شود. در نتیجۀ این آشنایی شما لینکی با کیفیت به دست می آورید که مهر تاییدی بر تجارت شماست. حتی اگر این لینک موقت ایجاد شود، باز هم ارزشمند است چرا که شما توانسته‌اید برای تجارت خود یک مُبَلِغ معتبر پیدا کنید.

اما آیا این مسئله بدان معناست که نباید از روش‌های کلاه سیاه استفاده کرد؟پاسخ به این سوال تا حد زیادی به خود شما وابسته است، اما از دیدگاه متخصصان سئو این کار چندان توصیه نمی‌شود. لازم به ذکر است که این نوع از نوشته‌ها بازده و قابلیت لینک سازی سریع‌تری نسبت به دیگر شکل‌های مقالات دارند. «پست‌های لیستی» یا همان (List Posts) از جمله محتواهایی هستند که در درون آن‌‌ها مراحل، استراتژی‌ها، دلایل و ... با استفاده از این نوع مقالات می‌توانید حجم زیادی از مطالب را به بخش‌های کوچک‌تر و قابل فهم‌تر تبدیل کنید. برای درک بهتر اهمیت این شکل از محتوا لازم است مثالی از همکاری سایت BuzzSumo و MOZ با بیش از یک میلیون مقاله بزنیم.

اما یکی از راه‌های ممانعت از آن استفاده از لینک‌های معتبر با روندی واضح و دقیق است. با توجه به همین مسئله نیز در این بخش به چهار نمونه از شکل محتواهایی با بیشترین دریافت لینک اشاره می‌کنیم. «متن اطراف لینک» (Link Co-Occurrences) را می‌توان شامل کلماتی در نظر گرفت که به نوعی انکرتکست‌های کوچک به حساب می‌آیند. چراکه در اطراف انکرتکست کلماتی با محتوای مرتبط یا سرنخ‌هایی وجود دارد که برای درک بهتر گوگل از متن شما لازم است. اگر کمی با طراحی سایت آشنا باشید، می‌دانید که یک سایت از بخش های مختلفی تشکیل شده. مثلاً فوتر یا همان بخش پایینی، هدر یا همان بخش بالایی، سایدبار یا بخش کناری سایت و البته بخش اصلی که همان محتوا (CONTENT یا BODY) است.

برای مثال در زمینه سئو و بهینه سازی سایت، وب سایت بک لینکو که از بهترین وب سایت های انگلیسی در همین زمینه است و سایر سایت ها به مقالاتش لینک می دهند. در واقع محبوبیت و شهرت این برند سبب شده است که وب سایت های زیادی، بدون هیچ اجباری به او لینک بدهند. یکی از سخت ترین و در عین حال بهترین روش های لینک سازی کلاه سفید، برند سازی است. در واقع وب سایت هایی که در زمینه کاری خود مطرح هستند و خدمات خوبی را ارائه داده اند، لینک های خوبی نیز می گیرند. اگر سایتتان را راه اندازی کرده اید و محتوا های ارزشمندی نیز تولید کرده اید، اما هنوز برای گفتن بک لینک اقدامی نکرده اید، باید بدانید که بخش زیادی از زحمات شما بی نتیجه خواهد ماند. شما باید بدانید لینک‌هایی که به صورت nofollow به اشتراک گذاشته می‌شوند مانند لینک‌های مستقیم در رتبه‌بندی و نتایج اُرگانیک وبسایتتان موثر نیستند.

شما می توانید از همکاران خود بخواهید که از سایتشان به صفحه ای از سایت شما که مرتبط است، لینک بدهند. یا با نوشتن یک مقاله اختصاصی برای برند شما، علاوه بر دریافت بک لینک، برندتان را نیز معرفی کنند. همچنین می توانید از دوستان خود بخواهید که محتوای شما را در شبکه های اجتماعی معرفی کنند. این کار، مفهوم به دست آوردن لینک و شایستگی برای رتبه های بالاتر در موتورهای جستجو را مطرح می کند. لینک سازی بر اساس وب سایت های کم ارزش بسیار دشوار است، اما هنگامی که منبع اطلاعاتی معتبری در اختیارتان باشد، لینک بیلدینگ راحت می شود.

با توجه به اینکه اینفوگرافیک ها دارای آرم و لوگوی سازنده آن هستند، به راحتی میتوانند به ایجاد بک لینک برای ما ختم شوند. همینطور خود ما میتوانیم با اشتراک آنها در سایت هایی مثل پینترست، بک لینک معتبر این سایت هارا دریافت کنیم. اینفوگرافیک یکی دیگر از روش های دریافت بک لینک طبیعی استدر این روش شما با ساخت یک عکس گرافیکیِ ارائه دهنده آمار واقعی و مفید، از سایت های دیگر لینک دریافت میکنید. این تبادل میتواند در یک صفحه از هر دو سایت و یا در مقالات اتفاق بیوفتد. این تبادل لینک، لینک سازی کلاه سیاه محسوب نشده و از نظر گوگل دارای ارزش است.

لینک سازی مناسب، باعث می گردد که سایت شما به عنوان منبع اطلاعاتی معتبر در حوزه ی کاری تان شناخته شود. این امر نیز، سبب افزایش اعتبار و شناخته شدن یک سایت یا برند خواهد شد. شما در استفاده از ابزارهای لینک بیلدینگ برای اجرای استراتژی‌ لینک سازی خود باید مدیریت لینک‌ها را هم مدنظر قرار دهید. Google Disavow Link یک ابزار عالی برای مدیریت لینک‌ها و بک‌لینک‌هایی است که از سایت‌های دیگر دریافت می‌کنید. این ابزار به شما در ارزیابی لینک‌های داخلی مرتبط با صفحات برتر سایتتان کمک می‌کند.

یکی دیگر از اشتباهات در بک لینک سازی، این است که تمامی لینک ها را به یک صفحه از سایت خودتان بدهید! سئوکاران و شرکت‌های خدمات سئو بر این باورند که این فرآیند یکی از قسمت‌های سخت کارشان است. به همین خاطر اگر در ایجاد بک لینک تسلط کافی را پیدا کنید، می‌توانید سبب پیشرفتی چشمگیر شوید. مثال فوق یک مورد ساده و ملموس برای توضیح تأثیر لینک سازی در سئو بود. لینک‌سازی نیز اثری مشابه مثال ذکرشـده دارد؛ یعنی  شما باید سایت‌هایی که مخاطب هدف به آن‌ها مراجعه می‌کند را پیدا کنید و از آن‌ها بخواهید که لینک صفحات شما را در سایت خود قرار دهند. اگر می‌خواهید بدانید که چگونه در گوگل بازدید سایت خود را چند برابر افزایش دهید، می‌توانید با لینک سازی آشنا شـده و به صورت درست و اصولی این‌کار را انجام دهید.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/