سئو داخلی با ابزارهای رایگان
ابزارهای سئو داخلی آموزش کار با 5 ابزار سئو داخلی
XML-sitemap.com ایجاد نقشه های سایت XML را ساده می کند و Google Analytics اطلاعات زیادی در مورد نحوه تعامل کاربران با سایت شما ارائه می دهد. یعنی شما یک پیش نمایش شیرین از نحوه نمایش صفحه خود در نتایج جستجو دریافت می کنید. این امر برای فهمیدن اینکه عنوان و برچسب توضیحات شما مناسب سئو هستند یا خیلی طولانی می باشند، مفید است. بهتر است بدانید که بهینه سازی عنوان و توضیحات می تواند به شما کمک کند تا کلیک های ارگانیک بیشتری دریافت کنید. می توانید آدرس اینترنتی هر وب سایت یا صفحه وب و حداکثر پنج کلمه کلیدی را در این ابزار وارد کنید تا ببینید برای هر یک از آنها در چه رتبه ای قرار دارید. چرا؟ چون گوگل سرچ کنسول یا GSC یک نرم افزار بسیار غنی از ویژگی های سئو است و تقریباً برخلاف هر ابزار دیگری در بازار، می دانید که داده های آن قانونی هستند چون مال خود گوگل است.
همیشه چند بار بررسی کنید تا مطمئن شوید که جنبه های فنی سئو را به درستی اجرا کرده اید یا خیر! می توانید از این ابزار سئو استفاده کنید تا ببینید آیا نشانه گذاری اسکیمای شما به درستی انجام شده است یا خیر. یک چیز جالب این ابزار این است که اطلاعات را در قالب بصری شگفت آور و جالبی ارائه می دهد. بسیاری از سؤالات ارائه شده در آن را می توان برای بخش FAQ یا هدرها استفاده کرد. تفصیلی یک نوع منحصر به فرد از موتور تحقیق لینک رایگان است که توسط نبوغ بازاریابی گلن آلسوپ ساخته شده است (می توانید وی را در نظرات زیر بیابید).
قابلیت منحصر به فرد ابزار Keywordtool.io پشتیبانی از زبان فارسی است که با بررسی و استفاده از کلیدواژههای فارسی آن میتوانید رتبه وب سایت خود در صفحه نتایج گوگل را ارتقا دهید. نظارت و بررسی بک لینک های سایت یکی از مهمترین فعالیت هایی است که متخصصان سئو و مدیران سایت باید برای بهبود سئو سایت خود در موتورهای جستجو انجام دهند. Ahrefs از بهترین ابزارهای رایگان برای بهبود سئو که به بررسی بک لینک های سایت می پردازد. پیاده سازی تکنیکهای بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو با Ahrefs بسیار آسان تر انجام میشود. پروفایل لینک سایت شما و تعداد بک لینکهایی که دارد، تا حد زیادی روی تلاشهایتان برای سئو نتیجه میگذارد. ابزارهای مختلفی برای بررسی بک لینکهای سایت خودتان و رقبا وجود دارند که یکی از آنها Ahrefs است.
این ابزار با هدف ارزیابی صفحات وبسایت و بررسی جایگاه کلمات کلیدی در موتورهای جستجو راه اندازی شده است. Jet SEO به عنوان یکی از بهترین ابزارهای فارسی در حوزه سئو شناخته می شود. با استفاده از ربات های Jet SEO، کلمات کلیدی در بازه های زمانی مختلف به طور خودکار بررسی می شوند. با استفاده از Rank Math، شما به طور جامع و دقیق می توانید سئو وبسایت خود را بهبود بخشید و رتبه بندی بهتری در موتورهای جستجو داشته باشید. این افزونه با قابلیت های تحلیلی و بهبودی، ابزاری قدرتمند را در اختیار شما قرار می دهد تا بهینه سازی کاملی را انجام دهید و نتایج برتری را در دسته بندی مربوطه تجربه کنید.
همچنین، ابزار قدرتمندی برای تحلیل و مدیریت فایل های robots.txt و sitemap.xml نیز داراست. با استفاده از ابزار سئو داخلی Screaming Frog SEO Spider، می توانید به طور جامع تحلیل کنید، مشکلات سئو را تشخیص دهید و بهبودهای لازم را اعمال کنید. اگر به دنبال راهکارهایی هستید تا وبسایت خود را در رتبه بندی موتورهای جستجو به مقام برتری برسانید، پس حتما نام سئو را شنیده اید. سئو یکی از اصولی ترین و مؤثرترین روش ها برای جلب ترافیک آگاهانه و هدفمند به وبسایت شماست؛ اما برای دستیابی به نتایج مطلوب در دنیای رقابتی امروزی، نیازمند استفاده از بهترین ابزارهای سئو داخلی هستیم. رنکمث (SEO Rank Math) جدیدترین افزونه سئو وردپرس است که در سالهای اخیر جای پلاگین یواست را گرفته است. این پلاگین با ویژگیهای مختلف، بهعنوان بهترین دستیار برای بررسی فاکتورهای سئو داخلی صفحات سایت استفاده میشود.
نسخه رایگان Screaming Frog به شما اجازه میدهد تا حداکثر 500 URL وبسایت را جستجو کنید، و این برای بسیاری از کاربران کافی است تا مسائل اساسی سئو وبسایت خود را بررسی و بهبود دهند. از طریق این ابزار میتوانید مواردی مانند ساختار لینکها، متا تگها، عناصر تصویری، و سایر جزئیات فنی و محتوایی وبسایت خود را بررسی کنید تا به بهبود سئو وبسایتتان کمک کنید. Google PageSpeed InsightsT، یک ابزار تحلیل عملکرد وب است که توسط گوگل ارائه شده است. سرعت و عملکرد صفحات وب را در دستگاه های دسکتاپ و تلفن همراه ارزیابی می کند و توصیه هایی را برای بهینه سازی زمان بارگذاری و بهبود تجربه کاربر ارائه می دهد. معیارها و بینش های سئو کمک می کند تا کاربران عملکرد وب سایت خود را درک کنند، WooRank با ارائه ی طیف وسیعی از این معیارها در جهت درک بهتر عملکرد سایت به کاربران کمک شایانی می کند. معیارهایی که WooRank در ارتباط با آنها به کاربران خود بینش می دهد شامل تخمین ترافیک وب سایت، رتبه بندی کلمات کلیدی، اعتبار دامنه و تعامل در رسانه های اجتماعی می باشد.
Web.dev یک ابزار دیگر در گوگل کروم است که برای تست سرعت ارائه شده است و در مقایسه با Page Speed Insights اطلاعات متفاوتی را در اختیار کاربران قرار میدهد. گزارش این ابزار بهصورت مجزا برای موبایل و دسکتاپ ارائه نمیشود، بلکه بهصورت کلی و در چهار بخش ارائه میشود؛ این بخشها شامل عملکرد، دسترسی، اقدامات عملی و سئو است. با استفاده از این ابزار میتوانید کیفیت صفحات سایت را از نظر سرعت اندازه بگیرید. مرحله آنالیز رتبه کلمات کلیدی یکی از چالشهای متخصصان سئو است که باید بهصورت روزانه انجام شود. شما با نصب اکستنشن SEO Search Simulator by Nightwatch روی مرورگر کروم، میتوانید بدون اینکه کلمه کلیدی را در میان صفحات گوگل جستجو کنید، رتبه آن را با یک کلیک ساده در این افزونه ببینید.
در حالت دوم میتوانید از طریق مروگر کروم اقدام کرده یا افزونه Google light house را روی مرورگر نصب کنید. این که ارزیابها چه کسانی هستند و داستان این کتاب چیست را در صفحه کتاب راهنمای ارزیابهای گوگل بخوانید. اگر به شما بگویند گوگل کتاب آموزش سئو نوشته است آن را نمیخوانید؟ شاید باور نکنید ولی گوگل این کتاب را نوشته است. دقت کنید که Screaming frog یک ابزار آنلاین در سطح وب نیست و برای استفاده از آن، باید نرم افزارش را دانلود و روی رایانه خودتان نصب کنید. اما با Woorank یک چک لیست دقیق SEO دریافت می کنید که می توانید از آن برای رفع هر مشکلی که با آن برخورد می کنید، استفاده کنید.
این ذخیرهسازی در برخی موارد مانند سایتهای مهم و پربازدید، حتی شامل صوت، تصویر و نرمافزار هم میشود. Disavow ابزار خود گوگل در سرچ کنسول است و شما میتوانید برای رهایی از بکلینکهای سمی و مخرب از آن استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که فایل لینک و دامنهها را مطابق با دستورالعمل تهیه کرده و در آن آپلود کنید. افزونه رایگان Keyword Surfer کمک میکند تا حجم جستوجوی ماهانه و عبارات مرتبط با کلمات کلیدی را به دست آورید. با استفاده از ابزار Panguin Tool (ارائهشده توسط Barracuda Digital) بهراحتی میتوانید روند چگونگی تغییرات الگوریتمهای گوگل را روی ترافیک سایت خود بررسی کنید و در صورت افت یا افزایش جایگاههای صفحات، بهسرعت علت را پیدا کنید. با استفاده طبیعی از کلمه کلیدی در این بخش، بهراحتی میتوانید موضوع صفحه را مشخص کنید و خواننده را جذب کنید.
در واقع شما با این ابزار دستتان برای ایدههای محتوایی باز است و میتوانید کلمات کلیدی پرجستجو در حوزههای مختلف را پیدا کنید. تگها بهصورت کلی قطعه کدی هستند که شما در HTML یا جاوا اسکریپت سایت خود اضافه میکنید تا دادههای خاصی را برای شما بهدست آورند. برای مثال، اگر شما بخواهید بدانید که کاربر چه مقدار از صفحه را اسکرول کرده یا از بین چند دکمه CTA کدام را انتخاب کرده است، نیاز دارید تا تگهایی را برای ردیابی این اطلاعات در سایت خود قرار دهید. برای بررسی این دیتاها هم باید از ابزارهای گوگل آنالیتیکس یا گوگل ادوردز استفاده کنید. با استفاده از ابزار Rich Results Test، امکان بررسی دادههای ساختاریافته (اسکیما) را دارید.
همانطور که مشاهده کردید، ابزارهای زیادی برای سئو و بهینهسازی سایت وجود دارد که 17 تا از مهمترین و پرکاربردترینهای آنها را برایتان لیست کردیم. البته که ابزارهای بسیار دیگری گوگل ترند نیز وجود دارند که میتوانند به شما در این زمینه کمک کنند. در مقاله بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ میتوانید لیست ابزارهای تمام بخشهای بازاریابی دیجیتال را بخوانید. اطلاعاتی مثل امتیاز دامنه، تعداد بک لینکهای دامنه، میزان لینکهای فالو و نوفالو و... همینطور این سایت به صورت رایگان آدرس تعدادی از بک لینکهای ساخته شده برای سایت را هم به شما نمایش میدهد. علاوه بر سایت ahrefs، سایت moz هم چنین قابلیت مشابهی را به صورت رایگان در اختیار شما قرار میدهد.
دو افزونه قدرتمند و پرکاربرد در این زمینه، رنک مث (Rank Math) و یوست (Yoast) هستند. هر دو این افزونهها به شما کمک میکنند تا محتوای وبسایت خود را به گونهای بهینه کنید که در نتایج جستجوی گوگل بالاتر قرار گیرد و بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کند. هستند که به متخصصان سئو و وبمسترها کمک میکنند تا وبسایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنند. این ابزارها با تحلیل، بررسی و ارائه دادههای دقیق در مورد وبسایت، به شما این امکان را میدهند تا نقاط ضعف و قوت سایت خود را شناسایی کرده و بهبودهای لازم را اعمال کنید. در نتیجه این ابزارها یا پلتفرم ها نقش مهمی در نحوه چک كردن سئو سايت دارند.
در هر کسبوکاری استفاده از ابزارهای کمکی برای بهبود سرعت و دقت انجام کار، لازم و ضروری است. برای کارشناسان سئو نیز ابزارهای SEO به بهبود عملکرد سئو سایت کمک میکنند. بهصورت کلی، تمام ابزارهایی را که در این مقاله با اهداف خاصی دستهبندی کردیم، در دو نوع پولی و رایگان وجود دارند. اینکه چه ابزاری برای شما کارایی بیشتر و صرفه اقتصادی دارد، کاملاً به اهداف و فعالیتهای سئویی سایت شما بستگی دارد. بهترین گزینه، استفاده از ابزارهایی است که با آنها میتوانید چندین کار را انجام دهید.
این ابزارها به شما کمک میکنند تا موضوعاتی که مخاطبان شما در جستجوی آنها هستند را کشف کنید. Screaming frog در نسخه رایگان به شما اجازه میدهد سایتهایی با 500 صفحه را بررسی کنید. اما اگر سایتتان صفحات بیشتری دارد باید به سراغ نسخه پولیاش رفته و آن را خریداری کنید. در هر حال به کمک similarweb میتوانید به بررسی رقبا، شناخت آنها، تخمین حدود بازدید، کلمات مهم سایت و... GTmetrix برای نمره دهی به عملکرد صفحات وب شما فاکتورهایی مانند زمان بارگذاری صفحه، اندازه صفحه و تعداد درخواست ها را مدنظر قرار می دهد.
به خاطر رایگان بودن، Google Analytics به طرز شگفت انگیزی قوی است و با سایر محصولات Google از جمله Optimize Search Console و Data Studio خوب مچ می شود. برخی از افراد با GA نگرانی هایی درباره حفظ حریم خصوصی دارند – گرچه Google قسم می خورد که از این داده ها برای رتبه بندی جستجو استفاده نمی کند. در سایت MOZ این امکان بهصورت رایگان وجود دارد تا با ابزار Link Explorer بکلینکهای سایت و اعتبار دامنه هر بک لینک را بررسی کنید. از طریق ابزار Generate hreflang tags تگهای hreflang زبان خود را ایجاد کنید تا گوگل متوجه زبان سایت شما شود و صفحات سایت شما را با همان زبان در نتایج جستوجو نشان دهد. با واردکردن URLها بهطور گروهی یا تکتک در این ابزار میتوانید از وضعیت لود آنها از سمت سرور مطمئن شوید. Check My Link یکی از افزونههای محبوب و کاربردی گوگل کروم است و کد وضعیت را برای هر لینک در صفحه از جمله لینکهای شکسته، ریدایرکتشده و … مشخص میکند.
با این حال اگر میخواهید سئو وب سایت خود را به صورت حرفهای مورد بررسی قرار دهید و جایگاه مطلوبی در صفحه نتایج جستجوی کاربران بدست آورید، استفاده از این ابزار و صرف هزینه برای آن یکی از بهترین گزینههای پیش روی شما است. SEMrush یکی از ابزارهای قدرتمند و جامع بازاریابی دیجیتال است که کسبوکارها و بازاریابهای دیجیتال را در بهبود عملکرد سئو سایت، یاری میدهد. این ابزار جامع، مجموعهای از ابزارها و ویژگیهای حرفهای را برای بهینهسازی موتورهای جستجو، تبلیغات کلیکی (PPC) و بازاریابی محتوا ارائه میکند. ابزارهای تجزیه و تحلیل وبسایت شامل گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)، Piwik (Matomo)، Adobe Analytics، و بسیاری دیگر هستند. این ابزارها به شما امکان میدهند تا اطلاعات مربوط به بازدیدکنندگان، رفتار آنها در وبسایت، میزان ترافیک، کلمات کلیدی مورد استفاده، و غیره را دریافت کنید.
یکی دیگر از کاربردهای گوگل آنالیتیکس، اطلاعرسانی درباره مخاطبان (Audience)، بازدیدکنندگان و ویژگیهایی مثل جنسیت، علاقهمندیها، مدت زمانی که در سایت میمانند، بانس ریت «Bounce Rate» و غیره است. اگر تجربه استفاده از هر کدام از این ابزارها را دارید، خوشحال میشویم که از پیشنهادات و نظرات شما عزیزان بهره ببریم. همچنین، در صورتی که در زمینه آموزش سئو سوالی دارید می توانید از طریق بخش دیدگاهها برای ما کامنت بگذارید. کتابی که به نام «راهنمای ارزیابهای گوگل» منتشر شده و ما آن را ترجمه کردیم، راهنمایی است برای ارزیابهای نتایج جستجو. این موضوع بدین معناست که از دید یک متخصص سئو همه کارها به خوبی انجام شده و هیچ مشکلی وجود ندارد.
همچنین، باید بهطور مداوم وبسایت خود را بررسی و بهروزرسانی کنید تا از تغییرات الگوریتمهای موتورهای جستجو عقب نمانید. Google Analytics به عنوان محبوبترین ابزار تجزیه و تحلیل در دنیای سئو شناخته میشود. این ابزار تجزیه و تحلیل وبسایت توسط گوگل ارائه میشود و برای وبمستران و بازاریابان آنلاین ابزاری حیاتی برای تحلیل و اندازهگیری عملکرد وبسایتهاست. ابزار Hunter.io قادر به پیدا کردن آدرسهای ایمیل مرتبط با یک وبسایت میباشد. این ابزار به شما اجازه میدهد ماهیانه تا 50 درخواست رایگان را انجام دهید. همچنین میتوانید از این ابزار برای یافتن آدرس ایمیل یک شخص خاص استفاده کنید.
سرچ کنسول گوگل یک ابزار رایگان است که اطلاعات زیاد و مفیدی را در مورد عملکرد وبسایت در اختیار شما قرار میدهد. علاوه بر این، گوگل سرچ کنسول اطلاعات مفیدی را مانند تعداد صفحاتی که ایندکس شدهاند، صفحاتی که به آنها لینک داده شده و هرگونه مشکل امنیتی که ممکن است بر سایت شما تأثیر بگذارد نیز به شما نمایش میدهد. Ubersuggest یکی دیگر از بهترین ابزارهای سئو است که برای کار با آن نیاز به خرید اشتراک و اکانت پریمیوم ندارید و میتوانید به صورت رایگان از قابلیتهای آن در جهت بهبود سئو وب سایت خود استفاده کنید. مهمترین قابلیت این ابزار جستجوی کلمات کلیدی مناسب است که برای کار با آن تنها کافی است یک کلمه کلیدی و یا دامنه سایت خود را در Ubersuggest وارد نمایید. در دنیای دیجیتال امروز، وجود ابزارهای سئو داخلی رایگان برای بهینه سازی وبسایت شما، یک بستر بسیار قدرتمند را برای رشد و موفقیت آن فراهم می کند. این ابزارها با ارائه امکاناتی همچون تحلیل عملکرد وبسایت، کلمات کلیدی، ساختار برگه ها و لینک ها، کنترل کیفیت محتوا و سرعت بارگیری، به شما امکان می دهند تا به طور دقیق عواملی را شناسایی کنید که می توانید در آن ها بهبود ایجاد کنید.
این ابزار خودش مجموعهای از ابزارهای مختلف است که هر کدام برای یک بخش خاص از سئو کاربرد دارند. این ابزارها شامل Moz Bar، Moz Pro، و Link Explorer هستند و مرتب بروزرسانی میشوند تا با آخرین تغییرات الگوریتمهای گوگل همگام باشند. پس زمانی که افراد بیشتری وارد سایت شما شوند، هم ترافیک سایتتان بهبود پیدا میکند و هم احتمال این که به مشتری تبدیل شوند، زیاد است. به همین دلیل تمام این موارد باعث میشوند که شما مشتریان زیادی به دست بیاورید تا بتوانید از این طریق، سود قابل توجهی دریافت کنید. اگر شما هم به دنبال یک شغل پردرآمد برای خانمها میگردید تا بتوانید هم درآمد خوبی داشته باشید و هم از نظر ذهنی و روانی در امنیت باشید و بتوانید تعادل را بین کار و زندگی خود برقرار کنید، حتماً تا پایان همراه ما باشید. با مشغول به کار شدن در هر یک از این مشاغل، میتوانید بهترین درآمدها را از شغلهای بسیار مناسبی به دست بیاورید.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری